25 pomocnych wskazówek podczas odchudzania
Lifestyle

25 pomocnych wskazówek podczas odchudzania

  1. Nie siedź. Długie przebywanie w pozycji siedzącej skraca życie i zwiększa ryzyko chorób. Siedzący tryb życia to też mniej spalonych kalorii.
  2. Trenuj z ciężarami. Preferuj ćwiczenia wielostawowe, takie jak przysiady czy podciąganie.
  3. Bądź aktywny/a na codzień. Wybieraj schody zamiast windy.
  4. Ogranicz cukier. Unikaj produktów, do których dodawany jest cukier.
  5. Wyeliminuj tłuszcze trans. Zrezygnuj z produktów zawierających szkodliwe dla zdrowia oleje utwardzone.
  6. Jedz więcej białka. Mięso, ryby i jaja są jednymi z najbogatszych i łatwodostępnych źródeł białek.
  7. Pij dużo wody. Pij codzinnie minimum 2 litry wody. Jeżeli trenujesz lub pracujesz fizycznie nawet 3-4 l.
  8. Unikaj alkoholu. Ogranicz też napoje energetyczne. Postaw na wodę, kawę i herbatę.
  9. Kontroluj co jesz. Masz pełną kontrolę nad tym co wkładasz do ust, dlatego wybieraj świadomie i unikaj przetworzonej żywności.
  10. Śpij minimum 8 godzin dziennie. Spanie mniej niż 7 godzin zaburza normalne funkcjonowanie organizmu i zwiększa ochotę na niezdrowe przekąski.
  11. Napij się kawy. Wypij filiżankę kawy przed treningiem, aby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej.
  12. Wykorzystaj trening interwałowy. Jeżeli czujesz się na siłach, spróbuj treningu o wysokiej intensywności.
  13. Nie unikaj tłuszczu. Tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu, mają wpływ na skórę i włosy. Wybieraj zdrowe tłuszcze.
  14. Zwiększ ilość owoców i warzyw. Ogranicz spożycie produktów zbożowych na rzecz warzyw i owoców.
  15. Zredukuj poziom stresu. Zapisz się na jogę lub spróbuj medytacji.
  16. Wypróbuj trening FBW. Możesz wykorzystać dostępny na naszej stronie trening FBW.
  17. Spróbuj czegoś nowego. Kardio to nie tylko bieganie. Istnieje mnóstwo rodzajów aktywności, którymi możesz zastąpić bieżnię. Wybierz się na basen, wspinaczkę lub squash.
  18. Zapanuj nad techniką. Skup się na technice wykonywanych ćwiczeń. Kontroluj ciężar.
  19. Planuj posiłki. Pamiętaj o regularnych zakupach i planuj co będziesz jeść z wyprzedzeniem.
  20. Prowadź dziennik. Zapisuj codzienne zmagania. Dzięki temu poznasz swoje słabe punkty i łatwiej je wyeliminujesz.
  21. Miej listę zakupów i nie chodź głodny/a na zakupy. W ten sposób zadbasz nie tylko o formę ale i podreperujesz budżet.
  22. Unikaj rozpraszaczy podczas jedzenia. Odłóż telefon i wyłącz TV. Skup się na posiłku.
  23. Słuchaj muzyki. Chcesz zwiększyć swoje możliwości na treningu? Zabierz ulubioną playlistę na siłownię.
  24. Zadbaj o trawienie. Jedz jogurty, kiszoną kapustę i pamiętaj o odpowiedniej ilości błonnika.
  25. Pozwól sobie na odstępstwa. Jeśli ciężko trenujesz i stosujesz się do zasad, zasługujesz na nagrodę.
Wczytywanie komentarzy...