zdrowa kolacja

O której jeść ostatni posiłek? Obalamy mit „niejedzenia po 18”

Teoria niejedzenia po 18 to mit, który przywarł do naszego społeczeństwa, tak silnie, że chyba słyszał o nim każdy, Ba! Nawet większość osób kieruje się tą zasadą szkodząc swojemu organizmowi, utrudniając w ten sposób proces odchudzania. W poniższym artykule odpowiemy sobie na pytanie, o której powinniśmy jeść ostatni posiłek.

1 Wiedza potoczna a badania

Rezygnacja z ostatniego posiłku to kiepski pomysł na dietę, najbardziej popularny wśród kobiet, należy tu zwrócić uwagę na szerszy problem, którym jest wiara w porady zaczerpnięte z gazet, najczęściej niemające logicznego poparcia w rzeczywistości, ani potwierdzenia w badaniach. A prawda jest taka, że im bardziej głodni jesteśmy tym bardziej nasz wzrok kieruje się w stronę wysokokalorycznych i szkodliwych dla sylwetki produktów i to właśnie ta teoria, ma swoje potwierdzenie w licznych badaniach. Tak więc, istnieje spore prawdopodobieństwo, że głodząc się od popołudnia, około godziny 22, nie uda nam się wygrać ze swoimi zachciankami i sięgniemy po produkt który w ogóle nie powinien znaleźć się w naszym jadłospisie.

2 Zalety regularnych posiłków

O której jeść ostatni posiłek?

O której powinniśmy jeść ostatni posiłek?

Jeśli jemy regularnie i nie doprowadzamy do przegłodzenia mamy mniejszą ochotę na wysokokaloryczne posiłki, lub szkodliwe słodkie przekąski. Zasada nie jedzenia po godzinie 18, sprawdzi się jedynie u osób które kładą się spać około godziny 20. Pierwszy punkt dbania o dietę to regularność posiłków, jeśli nie będziemy się jej trzymać doprowadzimy do spowolnienia metabolizmu, a w efekcie nie schudniemy. Z początku, może nam się wydawać że jemy więcej, jednak to nie ma żadnego znaczenia, organizm bardzo szybko wyreguluje się, a fakt dostarczania energii o stałych porach, da naszemu organizmowi do zrozumienia, że nie musi odkładać tłuszczu na wypadek głodówki.

3 Wnioski

Ostatni posiłek należy jeść godzinę lub dwie przed snem, nie ma znaczenia czy na zegarze jest 21 czy jeszcze później, jeśli mamy w perspektywie nie pójść spać przez kolejne godziny. Nie doprowadzajmy do przegłodzenia organizmu, gdyż, nie wpłynie to korzystnie na jakość naszej przemiany materii. Dbajmy jednak by ostatnim posiłkiem nie przekroczyć dziennego zapotrzebowania kalorycznego, zrezygnujmy więc z węglowodanów na rzecz porcji warzyw i białka w postaci mięsa czy twarogu.

Dodaj komentarz