Dlaczego nie chudniesz?

6 powodów-dlaczego nie chudniesz?

  • dlaczego nie chudniesz?

    1/6

    Przejadasz się zdrowymi przekąskami

    Ulubione słodycze zamieniasz na zdrowe przekąski? Świetnie! Awokado, orzechy, gorzka czekolada i owoce są naturalne i zdrowe, ale pamiętaj że nie są pozbawione kaloryczności. Bardzo często traktujemy powyższe przekąski jako doskonałą alternatywę dla słodyczy i podjadamy je z czystym sumieniem bez ograniczeń, co zwiększa znacznie nasz dzienny bilans kaloryczny i utrudnia schudnięcie.

  • Dlaczego nie chudniesz?

    2/6

    Sądzisz że wychodzenie z psem na spacer to wystarczająca dawka ruchu

    Aby dokonać rzeczywistych zmian w swojej sylwetce, krótki spacer nie wystarczy. Jeśli nie chodzisz na siłownię ani nie uprawiasz sportu, postaraj się poświęcić minimalnie pół godziny dziennie na spacer, jogging. Jednak nie spodziewaj się oszałamiających efektów przy tak minimalnym wysiłku.

  • powody dla których nie chudniesz

    3/6

    Nie pijesz wystarczającej ilości wody

    Grupa badaczy w Virginii pod kierownictwem Davida i Brandy Davy opublikowała właśnie w piśmie Obesity wyniki swoich badań nad wpływem picia wody na przyswajanie energii (ang. energy intake) z pożywienia. Badanie przeprowadzone było na dorosłych (ważny punkt, o tym za moment) w wieku od 55 do 75 lat, z nadwagą, bądź otyłych (BMI między 25 a 40). Wszyscy badani poddani byli diecie niskokalorycznej przez okres 12 tygodni. Jednak połowa z nich poproszona została o picie po pół litra wody na pół godziny przed każdym z trzech głównych posiłków.

    Otóż co się okazało? Po 12 tygodniach takiej diety grupa kontrolna – nie pijąca wody przed posiłkami – straciła średnio 3,5 kg, podczas gdy badani z grupy pijącej wodę tracili po średnio 2 kilogramy więcej! (źródło: https://nicprostszego.wordpress.com/2009/09/01/pij-wode-i-chudnij/)

  • trening na bieżni

    4/6

    Ćwiczysz tylko Cardio

    Trening siłowy nie tylko zapewnia budowę masy mięśniowej ale także zwiększa tempo przemiany materii, oraz wzmacnia stawy. Trening siłowy w połączeniu z treningiem aerobowym czyli cardio, najlepiej zapewnia spalanie tkanki tłuszczowej.

  • trening na czczo

    5/6

     

    Ćwiczysz na czczo

    Wielu z nas sądzi, że poranny trening kardio umożliwia spalanie większej ilości tłuszczu ponieważ, zapasy glikogenu przez noc zostają w pełni wyczerpane. Jest to jednak błędne przekonanie, prawdopodobnie w Twoim organizmie pozostał glikogen po tym, co zostało zjedzone poprzedniego wieczora. Ilość glikogenu jest jednak niewielka, w tym przypadku wykonywanie treningu cardio może prowadzić do spalania tkanki mięśniowej, a nie tłuszczu.

  • odchudzanie się

    6/6

     

    Stosujesz głodówki

    W momencie kiedy, drastycznie ograniczasz dostarczanie posiłków, organizm spowalnia metabolizm, a Ty narażasz się na powstanie efektu jo-jo, ponieważ po zakończeniu głodówki, wracając do poprzednich nawyków żywieniowych, organizm nauczony negatywnym doświadczeniem zacznie robić zapasy, a ilość tkanki tłuszczowej będzie rosnąć szybciej niż przed głodówką.

Dodaj komentarz