Kobieta na siłowni – Wstęp do przykładowych treningów – Blog

W związku z tym że pojawia się sporo pytań, odnośnie tego co ćwiczę i jak ćwiczę postanowiłam udostępniać tu swoje przykładowe treningi. Jednak myślę, że najpierw, warto byłoby napisać o tym jak nie ćwiczyć. W tym wpisie podzielę się z wami swoimi doświadczeniami, żeby ustrzec was, przed błędami które sama popełniałam i często obserwuję u wielu ćwiczących kobiet, właśnie one powodują, że pomimo wydawać by się mogło regularnych treningów nasze efekty są marne.

1Zmień sposób myślenia

Po pierwsze wbijmy sobie raz a porządnie do głowy, że ćwiczenia na brzuch nie zmniejszą nam brzucha, a ćwiczenia na nogi w magiczny sposób nie spowodują ich wyszczuplenia. Niestety, tkanka tłuszczowa nie ulega miejscowemu spaleniu a robienie miliona brzuszków nie zlikwiduje oponki. Fakt, tymi ćwiczeniami wzmocnimy mięśnie, ale jeśli ograniczymy się do wykonywania tylko przykładowych brzuszków, nasz kaloryfer nadal będzie się kryć pod wałkami tłuszczu. Więc szczerze mówiąc ręce mi opadają kiedy na forach czytam ” jakie ćwiczenia polecacie na brzuch”? (obok zaprezentowane zdjęcie ogromnego brzucha, a odpowiedzi znawców -” rób brzuszki”)

Recepta jest prosta, jeśli chcesz pochwalić się latem płaskim brzuchem zadbaj o niski poziom tkanki tłuszczowej, jeśli chcesz mieć ładny sześciopak, oprócz niskiego poziomu tkanki tłuszczowej ĆWICZ! W tym momencie pojawia się pytanie :

2Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej?

WSKAZÓWKI

Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej ?

        1. Przede wszystkim zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów, jedz regularnie i obserwuj swój organizm, nie istnieje jedna cudowna dieta która zagwarantuje sukces każdemu. Nie ufałabym również w diety sporządzane na masową skalę przez dietetyków online. Nie musisz inwestować fortuny w specjalne produkty dietetyczne, wymyślne aktualnie modne towary. Najważniejsze aby unikać żywności przetworzonej, alkoholu i słodzonych napoi. Kontroluj to co jesz, miej świadomość ile czego jesz i obserwuj reakcję organizmu, jeśli Twoja waga nie będzie spadać, spróbuj odjąć węglowodany. Prawdę mówiąc, możemy jeść wszystko, gdyż w tym momencie jesteś w stanie znaleźć przepis na każdy ulubiony tuczący posiłek, ale w wersji FIT, która nie zaszkodzi Twojej sylwetce. Wystarczy zamienić jeden produkt z czarnej listy zakupów na inny już „dozwolony”, to na prawdę nie jest taki trudne, ale wymaga zmiany nawyków.
        2. Ćwiczenia Cardio – są prawie tak samo ważne jak dieta, podczas redukcji. Ćwiczenia cardio, najlepiej wykonywać po treningu siłowym. Osobiście, nienawidzę wszelkiego rodzaju ćwiczeń aerobowych ale zmuszam się do interwałów 5 razy w tygodniu po około 20 minut.

 

Niestety nie mamy wpływu na to skąd nasza tkanka tłuszczowa zniknie w pierwszej kolejności. Dlatego nie możemy zniechęcać się po krótkim czasie. Miejmy świadomość tego że na jej gromadzenie pracowałyśmy długie lata, w związku z tym pozbycie się wałeczków też trochę potrwa. W moim przypadku, w pierwszej kolejności znikała z miejsc na których najmniej mi zależało a z bardziej uporczywymi częściami ciała walczę nadal.

Podsumowując chce abyście pamiętały, że każdy organizm jest inny i ćwiczenia na różne partię ciała, które będę tu prezentować, spowodują przede wszystkim wzmocnienie waszych mięśni, a oto aby stały się one widoczne musicie walczyć dietą i ćwiczeniami aerobowymi.

Dodaj komentarz